Maneiras de dizer "Eu não sei" em inglês



Neste post eu vou explicar algumas maneiras diferentes de dizer “I don’t know” em Inglês.


1. Dunno

Esta palavra é usada informalmente no inglês falado, principalmente adolescentes quando não querem responder a seus pais.
  • ‘When do you have to submit this essay?’ ‘Dunno. I can’t remember.’

2. I have no idea
/I haven’t a clue/
I haven’t the faintest idea.

Estas expressões são usadas quando você não tem nenhuma informação a respeito da situação. Equivalente ao nosso: Não tenho a mínima idéia.
  • ‘What time does the film start?’ ‘I have no idea. Why don’t you call the cinema?’
  • ‘Would you by any chance know where St James’s Street is?’ ‘I haven’t a clue. Sorry.’
  • ‘Could somebody please explain how this happened?’ ‘I haven’t the faintest idea.’



3. How should I know?/Don’t ask me/Search me
Estas expressões são usadas quando além da pessoa não saber, ela se sente incomodada com a pergunta.
  • ‘Who left this mess on the table?’ ‘How should I know? I’ve only just come home.’
  • ‘What time did she say she was catching her train? ’ ‘Don’t ask me. I’m always the last to know.’
  • ‘Why didn’t he ask you for the keys?’ ‘Search me. I’m not a mind reader.’

4. Who knows?/It’s anyone’s guess
É usada para dizer que aquilo que está perguntando é difícil ou impossível se saber. Equivalente ao:
ao nosso: Vai saber.... Quem sabe....
  • ‘Will they ever find the missing aircraft?’ ‘Who knows? The search been going on for such a long time now.’
  • ‘How the situation will develop from here is anyone’s guess.’

5. Your guess is as good as mine
É usado para expressar que a pessoa sabe mais a respeito do assunto do que você.
  • ‘Do you think we will be able to book the restaurant for Friday?’ ‘Your guess is as good as mine.’

6. Not as far as I know
Equivalente ao nosso: Que eu saiba...
  • ‘Has Clive left the company? I haven’t seen him for ages.’ ‘Not as far as I know, but I haven’t seen him recently either.’
7. It beats me
É uma maneira in formal de dizer que você não entende nada sobre o assunto e quem nem se interessa em entender.
  • ‘Why did he do such a stupid thing?’ ‘It beats me


http://englishwithatwist.com/2014/03/31/english-skills-7-ways-of-saying-i-dont-know/

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

EXERCÍCIOS COM O VERBO TO BE PARA O NÍVEL BÁSICO

Verbos Irregulares em Inglês

Mapa mental verbos modais